Sömnlös helg med YFU

Sommaren hann knappt börja innan förberedelserna inför mitt USA-år började. Jag var grymt otaggad på att spendera en hel helg på kärsön och få "viktig" info inför resan. Hade hellre sett på EM-matcherna med polarna och glassat på playan. Solskenet höll sig dock borta från Stockholm stad och därför fanns det ändå inget tillfälle att förbättra på brännan. Istället fick jag, och andra blivande utbytesstudenter från hela Sverige, leka i regnet och utbyta tankar och förväntningar inför det kommande året. Det gladda mig att många skulle bo i samma delstat som jag själv, nämligen Mischigan.

På dagtid var det tänkt att vi skulle leka många "roliga" lekar men det slutade offtast i matkrig och andra skojjigheter. Sjukt kul att kasta ledare i det kalla vattnet. Mindre kul att bli inkastad själv vilket man blev ett x antal gånger. Kvällarna ägnades åt trevliga samtal, gitarrspelande och annat mys. Särskilt trevligt var det på lördagskvällen som spenderades med Harald, från Lund, Carl, från Linköping, Tova, från Umeå och framförallt Helena Sund-sjukt mysig och härlig tjej som jag ska försöka hålla kontakten med under året. Förhoppningsvis hamnar även hon i Mischigan. 

Idag kom jag hem och var sjukt trött eftersom jag förmodligen inte sovit mer än 3 timmar under helgen. Men det var en jävligt rolig och mysig helg som gjorde mig ännu mer taggad inför det kommande året. Jag vill avsluta med att gratulera Turkiet till en EM-kvarsfinal. Riktgt välförtjänt efter EM:s mest händelserika match. Riktigt nice vändning och sköna mål av Nihat. Imorgon är det tråkgruppens tur att spela men jag ska förmodligen se matcherna ändå, kanske med några kompisar.

Puss och godnatt


Kommentarer
Postat av: anonym

typ skitkassa inlgg..

2008-06-19 @ 12:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0